Andries Kraaijeveld

Naar de Mont Blanc voor de Hartstichting

Maart 2004, rond mijn verjaardag, 17 jaar geleden dus, hadden wij een heel intensieve periode achter de rug. In oktober 2003 werd onze eerste zoon geboren. In december werd ontdekt dat hij een aangeboren hartafwijking had en vrijwel meteen daarna werd hij opgenomen in het Erasmus MC in Rotterdam. Drie maanden later had hij twee operaties, waarvan één open hartoperatie, achter de rug en konden we gaan genieten van het leven dat je als jong gezin normaliter hebt.

Inmiddels is onze zoon een beer van een kerel en mankeert er niets meer aan hem. Wij hebben dus van dichtbij meegemaakt hoe belangrijk het is dat de medische wetenschap tot zoveel in staat is. De Hartstichting draagt hieraan heel veel bij. Zij dragen bij aan wetenschappelijk onderzoek, voorlichting, preventie en patiëntenbelangen.

Om een hoge berg te beklimmen, moet je topfit zijn. Je hart moet dus in orde zijn, want dat is de motor van je lichaam. Daarom vond ik het zo toepasselijk om aan mijn Mont Blanc beklimming een sponsoractie voor de Hartstichting te koppelen.