Wielerklassieker Haren-Haren: 9e editie op zondag 3 juli 2022!

Start actie

WIELERKLASSIEKER HAREN-HAREN

9e editie op zondag 3 juli

Een fantastische autoluwe recreatieve (race)fietsroute door het Global Unesco Geopark De Hondsrug! Het Hondsruggebied is uniek. De ruggen en dalen werden in de ijstijden gevormd. De prehistorische mens liet er ons zijn schatten na. Duizenden jaren lang gaven mensen vorm aan een landschap dat van alle tijden is.

Drie uitdagende routes van 50/105/165 km door het Groninger en Drentse landschap met start/finish in Haren of Odoorn, waarbij de 165 km een lus maakt over de grens in Duitsland. Je kan rekenen op een ongedwongen sfeer en een uitstekende verzorging onderweg!

Niet voor niks is deze tocht al jarenlang door de NTFU beoordeeld als ‘extra goed geregeld’!

Bij terugkomst word je als held onthaald en kun je op het plein napraten en genieten van muziek met een hapje en een drankje.

Inschrijving via www.haren-haren.nl

De doelstelling van Haren-Haren is de deelnemers te laten beleven wat we dagelijks zien op een plezierige sportieve manier.

In 2012 is het idee tijdens een ‘nietwerkbijeenkomst’ ontstaan om Duitsers en Nederlanders dichter bij elkaar te brengen. Immers sport verbindt mensen over grenzen.