€ 3.470 / € 100.000 hebben we op dit
moment al samen opgehaald via

Fietsen voor de Hartenbank

Cardiologen in actie

Fietstocht naar München

In 4 dagen tijd gaan we met een groep fanatieke cardiologen 800 km fietsen om het ESC (European Society of Cardiology) Congres in München te bezoeken. Deze bijeenkomst vindt plaats van 25 tot 29 augustus 2018.

Met de lange rit willen wij geld ophalen om onderzoek naar hart- en vaatziekten te financieren. Dit jaar is het geld bestemd voor het oprichten van een Hartenbank. Dit is een plek waar hartweefsel wordt opgeslagen voor onderzoek.

Momenteel is toegang tot hartweefsel een groot obstakel in wetenschappelijk onderzoek naar hartziekten. Een hart kan namelijk pas na overlijden echt goed worden onderzocht. In de Hartenbank zal hartweefsel van overleden donoren worden verzameld, opgeslagen en uitgegeven aan onderzoekers. Zo hebben onderzoekers in de toekomst snel toegang tot hartweefsel en kunnen we het wetenschappelijk onderzoek naar hartziekten in een stroomversnelling brengen.

Sponsor ons en help ook mee deze Hartenbank mogelijk te maken om het onderzoek en de behandeling naar hartziekten in Nederland te versterken!

Help mee & kom in actie