Philommage roeit hart de ringvaart!

Philommage

Aankomend jaar roeien wij, 9 meisjes van Philommage, 100km op 3 juni 2020 tijdens de Ringvaart Regatta, een tocht die ongeveer 10 uur in beslag zal nemen.

Wij willen ons hiermee inzetten voor de Hartstichting. Dit doen wij omdat wij hier een persoonlijke connectie mee hebben. Een van ons, Sophie, is geboren met een aangeboren hartafwijking en onlangs gediagnosticeerd is met een erfelijke hartritmestoornis: het syndroom van Brugada. Over deze ziekte is nog niet genoeg bekend en verder onderzoek is hard nodig.
Daarnaast zijn hart- en vaatziekten veel voorkomend. Ook zijn de symptomen bij vrouwen heel anders dan bij mannen. Het is belangrijk om geld op te halen, zodat meer onderzoek naar hart- en vaatziekten mogelijk wordt.
Wij als damesteam vinden het daarom belangrijk dat er ook meer onderzoek gedaan wordt naar symptomen bij vrouwen.

Wij zouden het daarom enorm waarderen als u ons, en de Hartstichting helpt om ons doel van 5000 euro te behalen. En misschien zien wij u ook langs de kant op 3 juni!